BURN - Ökad förbränning, minskat sötsug... Eller?

BURN - Ökad förbränning, minskat sötsug... Eller?

Inläggav Kim » sön jan 31, 2010 6:50 pm

Jag tycker man ser reklam för fettförbränningspillret burn lite överallt på nätet. Som vanligt är jag skeptiskt till alla piller som skall göra att man går ner i vikt snabbare. Men det skulle vara intressant om att höra om någon testat för att bekräfta mina misstankar. På http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/burn står det bland annat att pillret skall:

• Öka förbränningen
  • Öka metabolismen
  • Dämpa sötsug
  • Ge energi

Det är alltså inga små påståenden!

Det står även:
BURN består av ingredienser som minskar sötsuget, ökar mättnadskänslan, verkar fettförbrännande och prestationshöjande. Vi har hittat den perfekta kombinationen av ämnen vilka samverkar med varandra, och till skillnad från andra fettförbrännare, ger dig BURN stora doser av varje substans. BURN innehåller även stora doser antioxidantiska ämnen så som druvkärnsextrakt och grönt te och kommer i kombination med en sund kost och träning att ta dig till ditt livs form.
Målstatus: 73 av 300 km på längdskidor 2010 (ser inte bra ut just nu)
Användarvisningsbild
Kim
Site Admin

Re: BURN - Ökad förbränning, minskat sötsug... Eller?

Inläggav ellkanpower » mån feb 01, 2010 7:08 pm

Är som sagt inte insatt i sånt här. MEN, nu råkar jag ha en släkting som har prövat på två olika sorters piller för ungefär ett år sedan. Vad jag minst var att han blev väldigt besviken, och tyckte att dom inte gjorde någon större skillnad. Det kanske berodde på att han inte tränade tillräckligt, och hur hans kostvanor var vet jag inte.

Men det här va inte Burn, ska fråga honom vad dom hette.
ellkanpower

Burn

Inläggav Kim » mån feb 01, 2010 8:48 pm

Det känns som man allmänt blir besviken på olika typer av piller som göra att man går ner i vikt.

Men men,vetenskapen om kost och kroppen går framåt och uppenbarligen säljs Burn i mängder eftersom den ligger på sälj-topplistan över gymgrossistens produkter. Antagligen är det mest PR, men man kan inte varv säkert :)
Målstatus: 73 av 300 km på längdskidor 2010 (ser inte bra ut just nu)
Användarvisningsbild
Kim
Site Admin

Re: BURN - Ökad förbränning, minskat sötsug... Eller?

Inläggav Ola » mån feb 01, 2010 8:50 pm

Tjena!
Jag skulle inte heller tro så mycket på burn. Det känns som en flopp precis som alla andra viktminskningspiller.
Ola

Återgå till Kosttillskott